ساختمان های دیدنی مالزی - کاخ سلطنتی مالزی

ساختمان های دیدنی مالزی

ساختمان های دیدنی مالزی یکی از جاذبه های گردشگری مالزی است. گردشگران از کشور های مختلف به مالزی می آیند تا از این بنا ها بازدید کنند. کشورگردی تعدادی از این بنا ها را به شما معرفی خواهد کرد

برج های دوقلوی پتروناس

برج های دو قلوی پتروناس
این دو برج را شرکت های هازای ژاپن و سامسونگ و کاکدونگ از کره جنوبی ساخته اند و جزئی از بلنترین برج های دنیا محسوب می شود. ارتفاع این برج های 88 طبقه تا پشت بام 378.6 متر و تا انتهای آنتن ، 451.9 متر است که طراحی آنها را معمار ارژانتینی – آمریکایی ، سزار پلی انجام داده است. فونداسیون (پایه ریزی) این دو برج ، از عمیق ترین فونداسیون های انجام شده در جهان و به عمق 120 متر است. در ساخت این بنا از بتون خاصی استفاده شده است که در معماری آسیاسیی ، بسیار استفاده می شود و استحکام زیادی دارد . طراحی برج ها به شکل ستاره هشت ضلعی ، با الهام از هنر اسلامی و نمای خارجی آن شیشه و صفحات فولادی ضد زنگ است. یکی از برج ها متعلق به شرکت نفتی پنروناس ، سرمایه گذار عمده این مجموعه و شرکت های کوچکتر وابسته به آن است و در برج دیگر ، نمایندگی شرکت های مختلفی از قبیل دفتر انگلیسی زبان خبرگزاری الجزیره ، ای بی ام ، مایکروسافت ، رویترز ، بوئینگ و … واقع شده است. پل ارتباطی این دو برج که بین طبقات 41 و 42 آن قرار گرفته است ؛ بلدنترین پل دو طبقه دنیا محسوب می شود. آسانسور های برج ها بازدیدکنندگان را تا پل بین دو برج در طبقه 41 بالا می برند ؛ ولی بازدید عمومی از طبقات امکان پذیر نیست. برای رفتن به محل پل برای بازدید ، صبح ها برگ نوبت رایگان توزیع می شود. در مجموعه برج های دو قلو ، یکی از بزرگترین کجتمع های تجاری مالزی به نام سوریا کی . ال . اس . سی ، واقع است. سوریا در زبان مالایی ، به معنای نور خورشید است. این مجتمع ، شامل شش طبقه از برج هاست و فروشگاه هایی با اجناس لوکس و مارک دار ، چند رستوران و کافه ، سینمایی با دوازده سالن نمایش ، سالن اجزای موسیقی ، نمایشگاه آثار هنری و یک مرکز تحقیقات علمی دارد.

برج کوالالامپور

برج کوالالامپوراین برج که به نام های مناره ی موالالامپور و یا برج کی.ال نیز نامیده می شود ، در سال های 1991 تا 1995 به عنوان برج مخابراتی ساخته شد. ارتفاع آن تا سقف ، 335 متر و تا انتهای آنتن ، 421 متر است. برج ، دارایدو بخش اصلی است ؛ سالن بازدید و رستوران گردان که توسط هنرمندان ایرانی ، آیینه کاری شده است. بازدید کنندگان می توانند در رستوران گردان سری آنگ کاسا که نزدیک نوک برج است ، غذا بخورند. برج کوالالامپور با رستوران گردان خود و چشم انداز زیبای آن از شهر ، یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور به شمار می آید. از دیگر استفاده های رسیمی این برج ، رصد کردن ماه از بالای آن و اعلام شروع ماه رمضان برای مسلمانان مالزی است. برج کوالالامپور در فهرست برج های بلند دنیا بعد از برج میلاد تهران قرار گرفته است.

 

حتما بخوانید : اماکن دیدنی و گردشگری – پارک تاسیک پردانا کوالالامپور

 

بنای سلطان عبدالصمد

ساختمان سلطان عبدالصمداین بنا در میدان استقلال شهر واقع شده است. طراحی و ساخت این ساختمان ، در سال های 1894 تا 1897توسط نورمن انگلیسی صورت گرفته است. گنبد مسی این ساختمان و برج ساعت 40 متری آن ، این بنا را به چشم اندازی ضاخص در شهر تبدیل نموده است. بسیازی از وقایع تاریخی کشور ، مانند به اهتزاز در آمدن پرچم مالزی (مالایا در آن زمان) در سی و یکم آگوست 1957 و کسب استقلال این کشور و یا مراسم اول ژانویه 1982 که طی آن ساعت در ایالت های مالزی غربی ، صباح ، ساراواک و سنگاپور ، به شکلی واحد و استاندارد در آمد ، در برابر این ساختمان انجام گرفته است.

کاخ سلطنتی 

ساختمان های دیدنی مالزی - کاخ سلطنتی مالزیکاخ سلطنتی ، محل رسمی اقامت پادشاه مالزی است و در محوطه ای با مساحت یک صد و ده هزار متر مربع ، در شیب تپه ای در منطقه ی پتالینگ ، نزدیک رودخانه ی کلانگ و در خیابان سید واقع است. این کاخ ، ابتدا در سال 1928 ، بع عنوان خانه برای یک ثروتمند چینی ساخته شده است ؛ اما بعدها دولت تازه استقلال یافته ، آن را خرید و پس از بازسازی هایی ، تبدیل به کاخ سلطنتی شد.

کاخ فرهنگ ها

istana-budayaاین کاخ ، ساختمان اصلی تئاتر شهر است که برنامه های تئاتر و موسیقی در آن برگزار می شود. کاخ فرهنگ ها در مرکز شهر کالالامپور ، نزدیگ گالری ملی هنر واقع است ؛ ساخت آن در سال 1995 ، آغاز شد و در سال 1999 نیز افتتاح شد. این تئاتر ، اولین تئاتر آسیاست که با امکانات و فناوری های پیشرفته و هنرمندانه و همچنین با معماری زیبای خود ، جزئ ده تئاتر برتر دنیا و هم ردیف تئاتر سطتنتی آلبرت در لندن است.