آشنایی با مکان های تاریخی و فرهنگی شهر نخجوان برای مسافران تور نخجوان

آشنایی با مکان های تاریخی و فرهنگی شهر نخجوان برای مسافران تور نخجوان

 

شهر نخجوان، یک شهر کوچک و قدیمی در کشور آذربایجان می باشد. کشور آذربایجان یکی از همسایگان شمالی ایران است که از قدمت بالایی برخوردار بوده و آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری در این کشور وجود دارند. در شهر نخجوان نیز که یکی از توریستی ترین و زیبا ترین شهر های این کشور می باشد، آثار تاریخی و توریستی فراوانی به چشم می خورد که همه ساله میزبان خیل عظیمی از توریست ها از سراسر دنیا از جمله ایران می باشد.

تور نخجوان در کشور ایران همانند بسیاری دیگر از کشور ها دارای طرفداران بسیاری می باشد و با توجه به این که در این شهر آثار زیبای فرهنگی و تاریخی بسیاری وجود دارد، لذا این تور به یکی از پر طرفدار ترین تور ها در ایران و سایر کشور ها تبدیل شده است. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با این شهر زیبا و تاریخی آشنا کرده و درباره ی این تور توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه بمانید.

شهر نخجوان چگونه شهری است؟

شهر نخجوان یکی از زیبا ترین شهر های کشور آذربایجان می باشد که مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها از سراسر دنیا قرار گرفته و به همین دلیل این شهر یکی از شهر های شلوغ در جهان به حساب می آید که در مناطق دیدنی و توریستی این شهر، همواره تعداد زیادی توریست در حال گردش می باشند. شهر نخجوان دارای کوه های بسیار زیبا می باشد که در بیشتر فصل های سال کاملا برفی می باشند و منظره ی بسیار زیبایی به این شهر می بخشد. در این شهر کشور آذربایجان، مناطق دیدنی و تاریخی بسیاری وجود دارد که در ادامه ی این محتوا درباره ی این مکان های تاریخی بیشتر صحبت می کنیم.

غذا های معروف شهر نخجوان

با سفر به شهر نخجوان در قالب تور نخجوان، در طی سفر می توانید از غذا های معروف و خوشمزه ی این شهر استفاده کنید. از جمله ی بهترین غذا هایی که در این شهر به عنوان غذای محلی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به غذا های زیر اشاره کرد:

  • دلمه

یکی از بهترین و خوشمزه ترین انواع غذا هایی که در این سفر می توانید استفاده کنید و از طعم لذیذ و خوشمزه ی آن لذت ببرید، دلمه می باشد. پیشنهاد می شود در تور نخجوان حتما برای یک بار هم که شده از این نوع غذا استفاده کنید.

  • لویلا یا لوله کباب

یکی دیگر از خوشمزه ترین انواع غذا ها، لوله کباب یا لویلا می باشد که مختص این شهر در کشور آذربایجان می باشد که طرفداران بسیاری دارد.

  • خورشت لاوانگی

از جمله دیگر غذا هایی که در شهر نخجوان و در قالب تور نخجوان می توانید مصرف کنید و از طعم خوشمزه ی آن لذت ببرید، خورشت لاوانگی می باشد. این نوع خورشت از جمله بهترین و لذیذ ترین خورشت های این شهر می باشد که به هیچ قیمت نمی توانید از این غذا بگذرید.

مکان های تاریخی و توریستی شهر نخجوان

در این شهر مکان های تاریخی و فرهنگی توریستی بسیار زیادی وجود دارد.

در سایت معروف (www.tripadvisor.com) تحت عنوان Things to Do in Nakhchivan به دوازده جای مهم آن اشاره کرده است و ما در این مقاله به چند تا از مهمترین های آن لیست اشاره می کنیم:

  • آرامگاه و مقبره ی حضرت نوح نبی

شهر نخجوان میزبان یکی از پنج پیامبر اولوالعزم می باشد که به عنوان یک مکان زیارتی و فرهنگی تاریخی بسیار زیبا و ارزشمند، همه ساله میزبان تعداد بسیار زیادی توریست از مناطق مختلف دنیا و از جمله کشور ایران می باشد. با توجه به این که شهر نخجوان به شهر های شمال غربی ایران بسیار نزدیک است، لذا سفر به شهر نخجوان در قالب تور نخجوان، در فصل های مختلف سال طرفداران بسیاری را در ایران دارد. این مقبره و آرامگاه، نزدیک به 1000 سال قدمت دارد و طی سالیان طولانی تعمیراتی در این بنا انجام شده است و به شکل امروزی درآمده است که به عنوان یک مکان توریستی در این شهر شناخته می شود.

  • مسجد جامع نخجوان

یکی دیگر از زیبا ترین مکان های تاریخی و مذهبی که در این شهر واقع است، مسجد جامع نخجوان می باشد که بسیار زیبا بوده و به عنوان یکی از گردشگر پذیر ترین مکان ها در این شهر شناخته می شود که شما می توانید در سفر به شهر نخجوان از این مکان دیدنی و بسیار زیبا دیدن کنید. در این نوع مسجد از کاشی های بسیار زیبا و نقش و نگار های اصیل ایرانی استفاده شده است که بر جذابیت و زیبایی این مسجد افزوده است. این مسجد که به مسجد رسول الله نیز شناخته می شود، نزدیک به 300 سال قدمت دارد.

 

 

  • برج ساعت شهر نخجوان

از جمله دیگر مناطق توریستی و تفریحی و گردشگر پذیر شهر نخجوان، برج ساعت این شهر می باشد که در یک پارک در شهر نخجوان واقع شده است که زیبایی منحصر بفردی را به این منطقه از شهر نخجوان داده است. هوای بسیار مطبوع این پارک و فضای دل انگیزی که دارد، باعث شده است تا بسیاری از مردم این شهر و همچنین توریست ها و گردشگر ها، اوقات فراغت و تفریحات خود را در این پارک بگذرانند و از هوای بسیار مطبوع این پارک و منظره ی زیبای برج ساعت در مرکز این پارک لذت ببرند.

 

علاوه بر اماکن تاریخی و مذهبی و گردشگری که در بالا به آن ها اشاره شد، شهر نخجوان آذربایجان دارای اماکن توریستی و تفریحی بسیار دیگری نیز می باشد. از جمله ی این مکان های توریستی می توان به مقبره مومنه خاتون، غار اصحاب کهف، مقبره حسین جاوید، آرامگاه قره باغلار، موزه ی فرش نخجوان و … اشاره کرد که صحبت درباره ی همه ی این اماکن تاریخی و مذهبی و گردشگری از حوصله ی این مطلب و این محتوا خارج می باشد.

لازم به ذکر است که بازدید از این اماکن تاریخی و گردشگری معمولا در فهرست برنامه های تور زمینی نخجوان قرار دارد و شما می توانید از این مکان های زیبا و دیدنی در این شهر کشور آذربایجان بازدید نمایید و از سفر به این شهر نهایت لذت و استفاده را ببرید.

رزرو تور مسافرتی نخجوان آذربایجان

در این مطلب سعی شد تا درباره ی شهر نخجوان، غذا های معروف این شهر و مکان های تاریخی و دیدنی آن صحبت هایی داشته باشیم تا قبل از سفر با این شهر زیبا آشنا شوید. یکی از مجریان اصلی سفر به آذربایجان با اسم تور نخجوان فارا گشت معروف شده است. این آژانس پس از چندین بار اجرای موفق این سفر، به صورت کامل تر و حرفه ای تر امسال هم در خدمت همه شما مسافران عزیز می باشد.

لازم به ذکر است که این سفر از مبدا ایران یا تهران معمولا به صورت زمینی و با اتوبوس انجام می شود. اتوبوس ها به صورت vip بوده و تا لب مرز شما را هدایت می کنند. قسمت جذاب دیگر این تور مسافرتی شامل هر روز گشت از جاهای دیدنی یا تفریحی این شهر می باشد که برنامه بسیار هیجان انگیزی است. امیدواریم این مطلب شما را برای ثبت نام در تور نخجوان قانع کرده باشد و بتوانید از مکان های دیدنی و زیبای این شهر دیدن کنید و مسافرتی بسیار ارزان ولی مفرح و فوق العاده را با آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر (www.faragasht.com) تجربه کنید.