تحصیل در اوکراین

تحصیل در اوکراین

امکان تحصیل در اوکراین به زبان انگلیسی برای شما فراهم است. اما باید توجه داشت که اوکراین عضو اتحادیه اروپا نیست و قوانین خاص مهاجرتی خود را دارد در نتیجه برای افردی مناسب است که قصد دارند پس از پایان تحصیلات به کشور دیگری بروند.

هزینه های زندگی

برای زندگی در اوکراین شما باید حداقل 700 دلار در ماه را در نظر داشته باشید. مسکل یا محل اقامت شما بیشترین بخش این هزینه را شامل می شود. ذکر این نکته که ( هر شخصی برای ادمه تحصیل قصد سفر به اوکراین را داشته باشد پیش از عزیمت باید نامه ای مبنی بر دارا بودن پشتوانه مالی برابر به هزینه یک سال زندگی در اوکراین را به سفارت ارائه دهد ) مهم می باشد

اگر شما قصد دارید بعد از اتمام تحصالات خود در اوکراین به کار مشغول شوید باید در کاملا به زبان اوکراینی مسلط باشید و همچنین تحصیلات خود را در سطح عالی پشت سر گذاشته باشید با بتوانید ضمن یافتم شغلی خوب ویزای تحصیلی خودتان را به ویزای کاری تبدیل کنید.این نکته را باید در نظر داشت که اخد اقامت دائم در اوکراین کاری سخت و طولانی می باشد.

 

تحصیل در اوکراین در مقطع لیسانس

تحصیل در اوکراین برای مقطع لیسانس از سطح آموزشی بالایی برخوردار نیست برای همین توصیه می شود اگر قصد تحصیل در اوکراین را دارید برای مقاطع بالاتر این کار را انجام دهید. دوره کارشناسی در اوکراین 4 سال طول خواهد کشید و شما برای ورود به این مقطع باید دارای مدرک دیپلم باشید. دوره کارشناسی در اوکراین به زبان های اوکراینی و روسی می باشد و فرد متقاضی ورود به این مقطع باید دارای مدرک اوکراینی تاپفک باشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که فرصت لازم برای گذراندن دوره تاپفک در این کشور به دانشجویان داده می شود.

حق کار

محصلان دوره لیسانس در اوکراین می توانند در هفته 10 ساعت را به کار مشغول باشند و حقوقی بین هشت تا ده دلار برای هر ساعت کار دریافت کنند . جمع درآمدهای دانشجو از کار دانشجویی می تواند هزینه های تحصیل و زندگی را تامین نماید

 

تحصیل در اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد

دروس در این مقطع به سه زبان اوکرانی روسی و انگلیسی درس داده می شوند. افراد متقاضی تحصیل به زبان اوکرانی باید دوره 9 ماهه زبان تاپفک را بگذرانند. این دوره به زبان اوکراینی و روسی است و متقاضی باید یکی از این دو را در ابتدا انتخاب کند.

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دارای دروس به زبان انگلیسی را دارند باید مدرک آیتلس با نمره حداقل 6 را داشته باشند.

حق کار 

دانشجویان دوره فوق لیسانس می توانند در هفته 20 ساعت را مشغول به کار باشد و برای هر ساعت حقوق بین هشت تا ده دلار دریافت نمایند که این مبلغ می تواند تامین کننده خوبی برای هزینه های تحصیل و زندگی فرد باشد.

 

حتما بخوانید : راهنمای تحصیل در خارج از کشور – تحصیل در آفریقای جنوبی

 

تحصیل در اوکراین در مقطع دکتری

با توجه به این نکته که کشور اوکراین برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند،حقوق ماهیانه به میزان تقریبا 2 هزار دلار را مدنظر قرار می دهد ، لذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور اوکراین در پیش دارند.

اوکراین توجه ویژه ای به دانشجویان مقطع دکتری دارد و شرایط مطلوبی را برای گذراندن این دوره برای دانشجویان دکتری در اوکراین فراهم آورده است. تحصیل در مقطع دکتری در اوکراین یا به صورتی است که فرد شخصا هزینه دانشگاه را پرداخت نماید و یا شخص موفق به اخد بورسیه تحصیلی شود. در صورتی که فرد بخواهد شخصا هزینه دانشگاه را بپردازد پذیرش او در دانشگاه مانند مقطع کارشناسی ارشد است.

اوکراین برای دانشجویان دکتری در این کشور حقوقی در حدود 2 هزار دلار به صورت ماهانه پرداخت خواهد کرد. برای همین دانجشویان کشورمان رقابت سختی برای دریافت بورس تحصیلی پیش رو دارند.

برای دریافت بورس تحصیلی دکتری در اوکراین وجود المان های زیر ضروری است :

دارا بودن مدرک لیسانس و قوق لیسانس از مراکز دانشگاهی معتبر

دارای بودن مدرک آیلتس با نمره حداق 6.5

دارای بودن یک استاد مشاور که تز دکتری شخص را پشتیبانی کند

دارا بودن مقاله بین المللی ، کتاب و …

دارا بودن همه ی موارد بالا و یا تعدادی از آنها می تواند در شانس شما برای دریافت بورسیه نقش زیادی داشته باشد

حق کار

کشور اوکراین برای افرد مشغول به تحصیل در دوره دکتری اجازه کار به مدت 30 ساعت در هفته را صادر نموده است. شما می توانید از این طریق برای هر ساعت بین 8 تا 10 یورو حقوق دریافت نمایید.

 

دانشگاه های برتر اوکراین

National Technical University of Ukraine

National Aviation University

Ternopil National Economic University

Zaporizhzhya National University

Sumy State University

Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas

National Pedagogical Dragomanov University

National Mining University

Taurida National University

Lviv Polytechnic National University