سنت ازدواج در امارات

خانواده و سنت ازدواج در امارات

یکی از با حرمت ترین بنیان ها در جامعه  میانه رو امارات که بعید است به مخاطره بیفتد ، بنیان خانواده است . از گذشته ، خانواده و بچه ها قلب زندگی وهمچنین قوی ترین نهاد را در امارات به وجود آورده اند . بیشتر فعالیت های اجتماعی در متن خانواده اتفاق می افتد . خانواده ها دور هم جمع می شوند تا از خوردن غذا لذت ببرند ، تولد ها و عروسی ها را جشن بگیرند وهمراه هم باشند . جشن های خانوادگی کاملا خصوصی و در خانه برگزار می شوند و سنت ازدواج در امارات هنوز به همان صورت باقی مانده است

با زندگی کردن با دو یا چند نسل از خانواده در یک خانه ، خانواده کاملا بزرگ می شود . این خانواده های سنتی زیر نظر بزرگترین مرد خانه اداره می شود . بزرگترها از بچه ها انتظار دارند که در برابر آنها مطیع باشند . در امارات هم مثل بسیاری از کشور های عربی ، مصلحت فردی کم تر از مصلحت خانواده اهمیت دارد . همه اعضای خانواده باید از انجام دادن کارهایی که باعث شرمساری خانواده می شود اجتناب کنند .

 

حتما بخوانید : سبک زندگی و فرهنگ امارات – کار و درآمد در امارات

چنین انتظارات رفتاری درباره برخورد دو جنس مخالف سخت تر و جدی تر می شود . سنت ازدواج در امارات به گونه ای است که ازدواج  را معمولا والدین ترتیب می دهند . والدین و پسرانی که به سن ازدواج رسیده اند درباره همسر پیشنهادی نظر می دهند ، درباره شخصیت و گذشته او پرس و جو می کنند و بعد پدر و مادر پسر با خانواده دختر تماس می گیرند و قرار خواستگاری را می گذارند . زوج جوان چند بار در حضور دیگران یکدیگر را ملاقات می کنند تا ببینند که می خواهند با هم ازدواج کنند یا نه . این ازدواج ها معمولا در خانواده بزرگ بین پسر عمو و دختر عمو صورت می گیرد . در واقع از دید سنتی ازدواج مطلوب ازدواج عموزاده ها ، دایی زاده ها یا خاله زاده هاست .