ورزش در امارات

ورزش در امارات

مردم امارات برای تفریح و آرامش به ورزش و سرگرمی های رایج روی آورده اند . در واقع ، کسانی که به ورزش توجه داشته اند یا ورزش می کردند ، قبل از کشف نفت ناشناخته بودند ، اما بعد از کشف نفت ، با خود ثروت فراوان و نفوذ بیگانگان را به کشور آوردند ، مثلا ورزش های گروهی در امارات بسیار رواج یافته است . پرطرفدار ترین ورزش گروهی در امارات فوتبال است. در مدارس و دانشگاه ها ورزش تدریس می شود و همه امیرنشین ها استادیوم فوتبال دارند . یکی از آن ها شهر ورزش زائد در ابوظبی است که این ورزشگاه یکی از بزرگ ترین مجموعه های ورزشی دنیاست .

ورزش های دیگر عبارتند از : کریکت که بیشتر در بین هندی ها رایج است و گلف که روز به روز طرفدارانش بیشتر می شود . امارات میادین گلف فراوانی ساخته است که سه نمونه از آن ها عبارتند از : میادین مسابقات قهرمانی PGA و میزبانی دبی و ورزش های باستانی – بیابانی دبی . برخی از بهترین بازیکنان گلف دنیا برای به دست آوردن جایزه یک میلیون دلاری در این مسابقات شرکت می کنند . امارات همچنین مسابقات رالی رقابت های بیابان را میزبانی می کند . اماراتی ها از ورزش های آبی مثل شنا ، موج سواری ، اسکی روی آب ، غواصی ، ماهیگیری ، قایقرانی و مسابقات قایق موتوری لذت می برند .

 

حتما بخوانید : سبک زندگی و فرهنگ امارات – مسکن و معماری در امارات

 

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی ، این است که گردشگران می توانند در بیابان اردو بزنند ، از مزارع و مرغزارها دیدن کنند یا در کوهستان سیاحت کنند . در واقع ، امارات ، به دلیل اقدامات تفریحی و زیبایی اش و همچنین مقاومتش در برابر سایر فرهنگ ها ، به یکی از مناطق مهم جذب گردشگر در دنیا تبدیل شده است . جهانگردان با دیدن این کشور ، چیزی را در می یابند که مردم امارات بعد از مستقل شدن کشورشان دریافتند و آن هم این که امارات مامن ثروت ، تفریح و تجمل است .