جشنواره های کانبرا - جشنواره بالون کانبرا

جشنواره های کانبرا

جشنواره های کانبرا – سامر ناتز ( Summernats )

سامر ناتز
این جشنواره که نام آن کوتاه شده ( Summer National ) است – هر ساله در ژانویه ( دی ) برگزار می شود و در طی آن اتومبیل هایی که از سال 1948 به بعد ساخته شده اند ، در خیابان های کانبرا رژه می روند . مشاهده این اتومبیل ها که برای مراسم تزئین می شوند ، و برنامه های جنبی این جشنواره مانند مسابقات اتومبیل رانی ، بازار اجرای موسیقی و رقص هر سال حدود 100.000 هزار بیننده را از سراسر جهان به این شهر جذب می کند .
جشنواره های کانبرا – جشنواره چند فرهنگی ( Multicultural Festival )

جشنواره چند فرهنگی
این جشنواره در سال 1980 به صورت یک مراسم یک روزه در ماه فوریه ( بهمن ) و با هدف ارائه تنوع فرهنگی موجود در کشور افتتاح شد و از سال 1997 ، زمان برگزاری آن به یک هفته افزایش یافت . برنامه های این جشنواره شامل اجرای تئاتر ، موسیقی و بازار مواد غذایی است که هر گروه فرهنگی ، آن را مطابق با رسوم خود برگزار می کند .
جشنواره های کانبرا – مراسم سلطنتی کانبرا ( Royal Canberra Show )

مراسم سلطنتی کانبرا
از سال 1927 ، این مراسم هر سال در ماه فوریه ( بهمن ) برگزار می شود و هدف آن نمایش و انتخاب بهترین محصولات کشاورزی و دامپروری منطقه است . برنامه هایی مانند مسابقات سوارکاری و بازارهای مختلف ، از مراسم جنبی این جشن است .
جشنواره های کانبرا – جشنواره بالون کانبرا ( Canberra Balloon Festival )

جشنواره بالون کانبرا
یکی از معروف ترین جشن های استرالیا است و از سال 1968 در ماه مارس ( اسفند ) ، در باغ های اطراف ساختمان قدیمی مجلس برگزار می شود . در طی این مراسم حدود 50 بالون هوای گرم به اشکال و اندازه های مختلف به آسمان فرستاده می شوند و منظره بسیار زیبایی را ایجاد می کنند .
جشنواره های کانبرا – آتش بازی کانبرا ( Canberra Skyfire )

آتش بازی کانبرا
مراسم آتش بازی بزرگی است که هر سال در ماه مارس ( اسفند ) در کنار دریاچه برلی گریفین برگزار می شود . این آتش بازی با پخش موسیقی توسط رادیوی محلی شهر ، هماهنگ است و بیش از صد هزار بیننده دارد .

 

حتما بخوانید : اماکن دیدنی استرالیا – املکن دیدنی کانبرا

جشنواره های کانبرا – جشنواره ملی مردمی ( National Folk Festival )

جشنواره ملی مردمی
جشنواره پنج روزه ای است که در هر سال ، در اواخر مارس ( اسفند ) ، در پارک نمایشگاه شهر برگزار می شود و ارئه جلوه های فرهنگی و هنر محلی و قومی کشور استرالیا ، موضوع اصلی آن است . اولین بار این جشنواره در سال 1967 در ملبورن ، و پس از آن از سال 1969 تا 1991 در شهرهای مختلف برگزار شده ؛ اما از سال 1992 کانبرا به عنوان میزبان این مراسم انتخاب گردید . در این جشنواره بیش از صد کنسرت ، تعداد زیادی اجرای موسیقی خیابانی ، کارگاه های آموزشی، نواختن و تعمیر آلات موسیقی ، مراسم شعر ، قصه گویی و کارگاه های آموزش رقص برگزار می شود .
جشنواره بین المللی موسیقی کانبرا ( Canberra International Music Festival )
از سال 1994 ، به مدت 10 روز در ماه آوریل ( فروردین ) در این شهر برگزار می شود و یکی از معتبر ترین جشنواره های موسیقی در استرالیا است .
جشنواره های کانبرا – مسابقه رالی کانبرا ( Rally of Canberra )

مسابقه رالی کانبرا
از سال 1988 این مسابقه هر سال در اواخر آوریل ( فروردین ) در کانبرا برگزار می شود و با آتش بازی و حرکات نمایشی اتومبیل ها همراه است .
جشنواره های کانبرا – فلوریاد ( Floriade )

فلوریاد
جشنواره گل در کانبرا است که از سال 1988 ، هر ساله در پارک مشترک المنافع برگزار می شود . این جشنواره از نیمه سپتامبر ( شهریور ) شروع می شود و تا اواخر اکتبر ( مهر ) ادامه می یابد و جشن بهار استرالیا (Australia’s Celebration of Spring ) نیز معروف است . هر سال ، این جشن موضوعی خاص دارد و شرکت های تجاری ، مدارس و مردم شهر در تزئین باغچه های خود با توجه به آن موضوع ، با هم رقابت می کنند . با بیش از سی صد هزار بازدید کننده در سال ، می توان فلوریاد را یکی از پرجاذبه ترین مراسم نیمکره جنوبی دانست .
جشنواره های کانبرا – استون فست ( Stonefest )

استون فست
یک جشنواره بزرگ موسیقی است که از سال 1968 تاکنون ، هر سال در اواخر اکتبر ( مهر ) در داشنگاه کانبرا برگزار می شود .