کارگران خارجی در امارات

کارگران خارجی در امارات

اماراتی ها دوست ندارند که جمعیت فراوان کارگران خارجی در امارات به  فرهنگ بین المللی ببخشند . خارجی های مقیم امارات با خود غذا ، زبان و آداب و رسوم کشور خود را همراه می آورند . چون جمعیت خارجی امارت از اماراتی های اصیل بیشتر است ، برخی معتقدند که بعضی از مناطق امارات در حال از دست دادن فرهنگ عربی خود هستند . محقق انتونی اچ . کوردزمن ( Anthony H. Cordesman ) با توجه به تعداد کثیرکارگران آسیایی در دبی ، امارات را (( موفق ترین کشور آسیایی خلیج فارس می نامد .))
این جمعیت خارجی در دنیایی متفاوت از دنیای عرب زندگی می کنند . آن ها عموما مشتاق کار کردن در امارات هستند ، چون یا فقریند یا از کشوری آمده اند که فرصت های شغلی بسیار کمی دارد . بیشتر آن ها از کارفرمایشان مسکن یا کمک هزینه مسکن ، هزینه های درمانی و هزینه سفره به وطن را دریافت می کنند . هر چند تعداد کمی از آن ها معلم ، دکتر و مدیرند و درآمد نسبتا خوبی دارند ، بیشترشان کارهای دستی و بدون نیاز به مهارت انجام می دهند و درآمد زیادی ندارند . آن ها اغلب در شغل هایی مثل کارگر ساختمان ، کارگر شرکت نفت و کارگر منزل به کار گرفته می شوند . در واقع ، بیشتر کارگران خارجی حتی حداقل حقوقی را که دولت تعیین کرده است دریافت نمی کنند ( این حقوق معادل 1091 دلار در ماه است – البته تا زمانی که آن کارگر خانواده اش را به امارات نیاورده باشد ).

 

حتما بخوانید : سبک زندگی و فرهنگ امارات – کار و درآمد در امارات

کارگران خارجی در امارات به رغم درآمد کم ، اعتراض نمی کنند و حتی از ترس این که اخراج شوند ، سواستفاده ها را گزارش نمی کنند ؛ با این حال ، دولت نگران متنفر شدن کارگران از اماراتی های اصیل است به دلیل داشتن شغل ، درآمد و امکانات بهتر است . همین موضوع ، باعث پدید آمدن آشفتگی اجتماعی شده ، دولت را در شرایط دشواری قرار داده است که اگر کارگران خارجی مشکل ساز را اخراج کند ، آن وقت با کشوری که کارگران کافی برای چرخاندن چرخ صنعت و اقتصاد ندارد ، چه کار کند .