راهنمای سفر به بمبئی

معرفی و راهنمای سفر به بمبئی

تا سال 1995 نام رسمی بمبئی، بومبای (Bombay ) بوده است، پایتخت هندوستان و خانه صنعت فیلم هند، بالیوود، می باشد. این شهر همچنین کلان شهر هندوستان نامیده می شود، بمبئی به علت سطح بالای استاندارد زندگی، شیوه زندگی سریع و سازنده رویا ها شناخته می شود.

این شهر بین المللی و تا حد زیادی غربی شده است که این امر یک اصل اساسی برای صنعت و تجارت خارجی می باشد. این اطلاعات درباره بمبئی برای برنامه ریزی سفر به بمبئی به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

تاریخ

تاریخ جالب بمبئی 125 سال حکمرانی پرتغالی ها را به خود دیده و پس از آن به صورت غیر قابل باوری به عنوان جهیزیه عروسی به بریتانیایی ها داده شد. کاترین براگانزا (پرنسس پرتغال) در سال 1662 با چالز دوم (پادشاه انگلستان) ازدواج کرد و این شهر به عنوان جهیزیه برای او مقرر شد. انگلیس پیش از شروع کارهای ساختمانی گسترده در اوایل سال 1800، ابتدا بمبئی را به عنوان بندر توسعه داد.

پس از اینکه هند در سال 1947 به استقلال دست یافت و بریتانیایی ها از آنجا بیرون رفتند، این امر رشد جمعیت را در پی داشت، که موجب جذب ثروت موجود در دیگر نقاط کشور شد.

موقعیت

بمبئی در ایالت ماهاراشترا واقع در ساحل غربی هند قرار دارد.

منطقه زمانی :

بر اساس UTC (زمان هماهنگ جهانی) +5.5 ساعت می باشد. بمبئی زمان صرفه جویی در نور روز را ندارد.

جمعیت

بمبئی جمعیت حدود 21 میلیون نفر را دارد، و این دومین شهر بزرگ هند است (در حال حاضر دهلی در حال افزایش جمعیت است و اکنون بزرگترین شهر از نظر جمعیت می باشد). اکثر مردم مهاجرانی از استان های دیگر هستند که در جستجوی شغل می باشند.

اقلیم و آب و هوا

بمبئی دارای آب وهوای گرمسیری است. هوای آن بسیار گرم است و در ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) آب و هوای آن با دمایی حدود 35 درجه سلسیوس (95 درجه فارنهایت) بسیار شرجی می باشد. بادهای موسمی آن از جنوب غرب در ماه ژوئن (خرداد) شروع می شود و باران های آن تا ماه اکتبر (مهر) ادامه دارد.

آب و هوای آن مرطوب است اما دمای آن در طول روز به حدود 26-30 درجه سلسیوس (80 تا 86 درجه فارنهایت) می رسد. با ادامه بادهای موسمی آب و هوای آن به تدریج در اواخر ماه نوامبر (آبان) خنک تر و خشک تر می شود. زمستان در بمبئی دلپذیر است، حداکثر دما در طول روز حدود 25-28 درجه سانتیگراد (77-82 درجه فارنهایت) می باشد، البته شب های آن کمی خنک تر است.

اطلاعات فرودگاه

فرودگاه پاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji) بمبئی یکی از نقاط اصلی ورود به هند می باشد. پایانه های داخلی جدید به همراه ترمینال 2 از فوریه سال 2014 (دی 1392) برای پروازهای بین المللی باز شده است. خطوط هوایی داخلی در حال حاضر به صورت مرحله ای به ترمینال 2 منتقل شده اند. ترمینال 2 در شرق آندهری (Andheri) واقع شده است و این در حالی است که ترمینال های داخلی در سانتا کروز به ترتیب 30 کیلومتر (19 مایل) و 24 کیلومتر (15 مایل) از شمال تا مرکز شهر فاصله دارند. اتوبوس شاتل مسافران را بین پایانه ها انتقال می دهند. سفر به مرکز شهر حدود یک ساعت و نیم زمان می گیرد، البته این زمان در صبح خیلی زود و یا در ساعات که ترافیک سبک تر می باشد، محاسبه شده است. ویاتور حمل و نقل شخصی را از حداقل قیمت 11 دلار ارائه می دهد.

حتما بخوانید : دهلی – شهر بدون دودکش

گزینه های حمل و نقل

بهترین راه برای دور شدن از شهر، گرفتن یک تاکسی و یا خودروهای ریکشا می باشد. شما تنها خودرو های ریکشا را در حومه شهرها پیدا خواهید کرد، زیرا که این وسیله حمل ونقل خلاقانه پر سرو صدا در هیچ جا جز جنوب غربی باندرا (Bandra) مجاز به حرکت نمی باشند.

بمبئی همچنین دارای یک شبکه راه آهن محلی با سه خط اصلی – غرب، مرکز،  و بندرگاه – می باشد، که از خارج شهر تا مرکز شهر گسترش میابد. قطار متروی که اخیرا راه اندازی شده است دارای تهویه هوا بوده و از شرق به غرب، از غاتکوپار (Ghatkopar) تا ورسوا (Versova) در حومه شهر حرکت می کند. قطار محلی یک راه نسبتا سریع برای سفر ارائه می دهد، اما در طول ساعت های پر رفت و آمد خسته کننده است. اگرچه رفت آمد با قطار محلی در سطح شهر، ملزم تجربه می باشد.  سرویس های اتوبوس نیز در بمبئی بسیار خوب عمل می کنند، اما آنها به جز گرم بودن و غیر راحت بودن می توانند حتی کند و نامطمئن نیز باشند.

کارهایی که باید انجام دهید

نمونه های خیره کننده از معماری که به دوران استعمار بریتانیا برمی گردد، در سراسر شهر یافت می شود و بسیاری از جاذبه های بزرگ بمبئی را تشکیل می دهند. تورهای فوق العاده ای وجود دارند که می توانید با آنها سراسر این شهر زیبا را ببینید. می توانید ویاتور را به صورت آنلاین رزرو کنید. ممکن است شما یک گشت و گذار با پای پیاده را ترجیح دهید. بمبئی همچنین بارهای فراموش نشدنی بسیار، سالن های موزیک زنده و پاتوق های بسیاری با آبجوهای ارزان برای مسافران دارد. Shopaholic بهترین و بزرگ ترین مرکز خرید بمبئی، بهترین بازارها و مکان ها برای خرید صنایع دستی هند می باشد. پس از آن بهترین جا برای استراحت چشمه آبگرم لوکس در بمبئی می باشد.

معرفی Colaba در بمبئیمکان هایی که می توانید در آنجا بمانید

بیشتر گردشگران در جنوب استان بمبئی کولابا (Colaba) و فورت (Fort) قرار دارند. متاسفانه، بمبئی یک شهر گران قیمت است، و قیمت اقامت می تواند نسبت به انتظار شما کمی گران تر باشد. اگر بوجه شما کم است، هتل های بسیاری برای اقامت متناسب با بودجه شما وجود دارد.

مطالب سلامتی و امنیت

با وجود مشکلات بسیاری که وجود دارد بمبئی یکی از امن ترین شهر های هند است، به ویژه برای بانوان. با این حال استانداردهای امنیتی معمول به ویژه پس از تاریکی شب باید در نظر گرفته شوند.

از سوی دیگر ترافیک بمبئی وحشتناک است. ترافیک جاده ها بسیار سنگین است، بوق ها به صورت پیوسته به صدا در می آیند و مردم از هر دو طرف در حال تردد هستند. شما باید هنگام عبور از خیابان بسیار مراقب باشید و سعی نکنید خود رانندگی کنید. از سفر با قطار های محلی در هنگام ساعت های شلوغ، هنگامی که توده ای از جمعیت رو به افزایش است خودداری کنید، مواردی مبنی بر آسیب دیدن و از قطار به بیرون پرت شدن دیده شده است.

مراقب جیب بر ها در مناطق توریستی مانند بازار خیابانی کولابا باشید. قدم زدن در مناطق توریستی و چراغ قرمز ها نیز مشکل است. همانند دیگر مکان های هندوستان، مهم است که آب موجود در سطح بمبئی را نخورید. به جای آن، برای مراقبت از سلامتی خود، از بطری آب آشامیدنی که به راحتی و به صورت ارزان در دسترس است، استفاده نمایید. علاوه بر این، توصیه می شود، پیش از تاریخ عزیمت خود به پزشک و یا کلینیک مراجعه نمایید تا مطمئن شوید تمام ایمنی و داروهای لازم به ویژه داروهایی در ارتباط با بیماری هایی مانند مالاریا و هپاتیت را دریافت کرده باشید.