بازارهای سنتی امارات

بازارهای سنتی امارات

یکی از سنت های رایج امارات بازارهای سنتی امارات است که سوق نامیده می شود . در گذشته ، این بازارهای سنتی امارات تنها مکانی برای خرید مواد غذایی و دیگر کالاهای ضروری بود . در بازارهای جدید کالاهای متنوع تری از قبیل مواد غذایی ، ادویه ، پارچه ، گل و گیاه ، طلا ، فرش ، وسایل الکترونیکی ، لوازم ماشین و حتی شتر فروخته می شود . دولت به رغم ایجاد فروشگاه هایی به سبک غربی ها تلاش می کند سوق ها را که در واقع نوعی تجارت خانوادگی کوچک هستند ، حفظ کند . هنوز هم مثل گذشته ، سوق ها هم کالاهای مورد نیاز مردم را فراهم می کنند و هم مکانی هستند تا مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تعامل اجتماعی داشته باشند و درکنار هم از خوردن یک فنجان چای یا قهوه عربی لذت ببرند .

معمولا سوق های جدید در کنار یکدیگر و در یک مکان قرار دارند اما این مکان به بخش هایی تقسیم می شود که فقط یک نوع کالا در آن به فروش می رسد ، بنابراین خریداران برای خرید مواد غذایی یا هر چیزی که به دنبال آن هستند به یک مکان خاص می روند . در بازارهای سنتی امارات برخلاف فروشگاه های غربی یا فروشگاه های زنجیره ای چانه زدن رایج است . فروشنده ها می دانند که اولین قیمتی که می دهند رد خواهد شد ، بعد قیمت پایین تری را پیشنهاد می کنند تا به یک قیمت نهایی برسند .

معروف ترین سوق های امارات سوق های مخصوص طلا هستند . جهانگردان و همچنین مردم امارات بیشتر به سوق های طلا می روند چون بهترین طلای دنیا در این سوق ها یافت می شود . بیشتر جواهراتی که در امارات فروخته می شود از طلای خالص و با عیار بالا ساخته می شود . در سوق های طلا سنگ های قیمتی ، مروارید و شمش های طلا نیز فروخته می شود .