ایرادات مهم موثر در قیمت خودرو داخلی

با توجه به افزایش قیمت در بازارهای مختلف اقتصادی، شاهد هستیم که قیمت روز خودرو 99 با افزایش قابل توجهی روبرو بود. در این بین برای خرید خودرو باید به فاکتورهای متفاوتی توجه کنید. ایرادات متعددی ممکن است در یک خودرو ایجاد شود و قیمت آن را به میزان زیادی کاهش دهد. آگاهی از ایرادات فنی موجود در خودرو، راهی برای جلوگیری از پیشرفت آن است. به همین دلیل بهتر است از عملکرد فنی خودرو خود اطلاع پیدا کنید، با توجه به اینکه قیمت روز خودرو 99 به شدت وابسته به عملکرد فنی ماشین است، بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهید. دررهر خودرو اگر دو ایراد به وجود بیاید، تاثیر بسیار زیادی در کاهش قیمت آن خواهد داشت. این دو ایراد، نقص در عملکرد شاسی و گیربکس خودرو است. در حال حاضر قیمت خودرو داخلی با افزایش سرسام آوری روبرو شده است. اگر قصد خرید خودرو کارکرده دارید، حتما قبل از خرید آن را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید تا چنین ایراداتی نداشته باشد. زیرا در صورت وجود ایراد و خرید آن، متضرر خواهید شد. در این نوشتار قصد داریم درباره این دو ایراد اساسی در خودرو و نشانه‌های آن اطلاعات در اختیار شما قرار دهیم.

وجود اشکال در گیربکس خودرو

تعویض دنده در خودرو با کمک گیربکس صورت می‌گیرد. گیربکس یا جعبه‌دنده بین سیستم پیشرانش یا همان موتور خودرو و چرخ‌ها قرار می‌گیرد و اتصال ایجاد می‌کند. به عبارت بهتر جعبه دنده مشخص می‌کند که موتور چه میزان از قدرت و گشتاور نیاز دارد تا به چرخ‌ها منتقل شود. به همین دلیل اگر اشکالی در گیربکس خودرو ایجاد شود، تأثیر مستقیم در عملکرد خودرو و نوع رانندگی خواهد داشت. علاوه بر آن هنگام بازدید خودرو تاثیر زیادی بر قیمت روز خودرو 99 ایجاد خواهد کرد.
از جمله راه‌هایی که می‌توان متوجه وجود اشکال در گیربکس شد، شنیدن صداهای غیرمعمول از خودرو است. ایراد در گیربکس یا جعبه دنده از ایراداتی است که قیمت خودرو داخلی را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و تنها راه تعویض جعبه دنده است. البته در نظر داشته باشید که برای تعمیر خودرو و تعویض جعبه دنده باید از یک تعمیرکار مجرب و ماهر کمک بگیرید، وگرنه ایراد به شکل دیگری در خودرو بروز خواهد کرد.

اشکال در شاسی خودرو

شالوده و اسکلت یک اتومبیل را شاسی آن تشکیل می‌دهد. به عبارت بهتر در صورتی که شاسی نباشد، خودرو یی نیز تولید نخواهد شد. هنگام خرید وفروش خودرو دست دوم باید فاکتورهای مهمی مانند زدگی، لکه و رنگ خودرو بررسی شود. اما موضوع مهم‌تر بررسی شاسی خودرو از نظر سلامت است. به طوری که حتی در صورت سالم بودن شاسی، این مسئله را نوعی مزیت برای خودروی کارکرده به حساب می‌آورند. اگر شاسی خودرو دچار ایراد و مشکل باشد، تاثیر زیادی بر قیمت روز خودرو 99 خواهد گذاشت.
به طور معمول آنچه موجب آسیب رسیدن به شاسی می‌شود، ضربه‌ و تصادفات شدید است. در اینصورت شاسی خودرو ترک برمی‌دارد یا می‌شکند و به تعمیرات اساسی با هزینه بالا نیاز پیدا می‌کند. موضوع دیگر این است که متاسفانه هر تعمیرکاری نمی‌تواند از پس درست کردن آن بربیاید.
برای آنکه متوجه سلامت و یا آسیب در شاسی شوید، باید شاسی خودرو را از سه جهت شامل داخل کاپوت، عقب و داخل چرخ‌ها بررسی کنید. اگر شاسی تغییر شکل داده باشد، با دقت و تجربه می‌توانید متوجه آن شوید. ام باید در نظر داشته باشید که تشخیص این ایراد در بسیاری از موارد از چشم شما پنهان می‌ماند و فقط یک تعمیرکار حرفه‌ای متوجه آن می‌شود. بنابراین بهتر است از کمک یک کارشناس کمک بگیرید تا شاسی خودرو را بررسی کند.
در حالت معمول یک روش ساده برای پی بردن به اشکال در شاسی خودرو، توجه به صداهای داخل کابین است. اگر هنگام رانندگی صداهای غیرمعمولی از کاخل کاپوت به گوشتان می‌رسدف می‌تواند دلیلی بر ایراد در شاسی باشد. علاوه بر آن اگر لاستیک‌ها دچار ساییدگی شده باشند، نشانه وجود اسسای در شاسی خودرو است. ذکر این نکته مهم است که هنگام خرید و فروش خودرو کارکرده، قیمت روز خودرو 99 تحت تاثیر سلامت شاسی نیز هست.
جمع بندی
با ورود به سال جدید شاهد تغییرات و نوسانات شدیدی در قیمت روز خودرو 99 بودیم. سال‌های گذشته وجود اشکال و ایرادات اساسی در خودرو، تاثیر زیادی در کاهش قیمت روز خودرو نداشت، اما در حال حاضر با توجه به روند تورم، قیمت تعمیرات خودرو نیز افزایش یافته است.
قیمت خودرو داخلی با نگاهی خوش‌بینانه روبه‌پایین حرکت می‌کند. ضرب‌الاجل رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تخلیه خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها نیز می‌تواند گامی مؤثر در جهت ثبات قیمت خودرو داخلی و یا حتی ریزش دوباره قیمت خودرو داخلیهای داخلی باشد. برای آگاهی از قیمت خودرو داخلی 99 روش‌های متعددی وجود دارد، البته نمی‌توان به همه آنها اعتماد کرد. بهتر است ابزاری را برای آگاهی از قیمت انتخاب کنید که معتبر و مطمئن باشد. ابزار تعیین قیمت خودرو داخلی همراه مکانیک، این امکان را فراهم کرده است که از قیمت هر خودروی ایرانی یا خارجی که در بازار ایران وجود دارد، به سرعت و دقیق مطلع شوید. همچنین برای تعیین قیمت روز خودرو 99 در ابزار همراه مکانیک، می‌توان تمامی فاکتورهای مختلف مانند مدل، مدت بیمه و بقیه موارد را وارد کنید و از قیمت دقیق آن اطلاع پیدا کنید.