مکان های دیدنی سنت‌‌‌ پطرزبورگ

وقتی به سنت‌پطرزبورگ میروید ، جاذبه های گردگشری بسیاری انتظار شما را می کشند. اگر وقت کمی دارید یا فقط می‌خواهید که جاهای مهم را از دست ندهید ، لیست زیر شامل مکان‌هایی است که باید در سنت‌‌پطرزبورگ ببینید. پس برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که هیچ یک از این مکان های دیدنی سنت‌‌‌ پطرزبورگ را از دست ندهید.

موزه‌ی خانقاه -  The Hermitage Museum

موزه‌ی خانقاه –  The Hermitage Museum

موزه‌ی Hermitage یکی از مهمترین جاهایی است که هر بازدیدکننده‌ای باید ببیند. گالری‌های فراوانی از شاهکارهای قدیمی در سالن مجلل Hermitage قرار دارند. آماده باشید تا هنرمندان قدیمی غرب را رو در رو ببینید و به گنجینه‌هایی از شرق معرفی شوید.

دژ پیتر و پائول - Peter & Paul Fortressدژ پیتر و پائول – Peter & Paul Fortress

یکی از معروفترین زندانهای تاریخ روسیه ، Peter & Paul Fortress  را حتما‍ً ببینید. چیزهای زیادی در این دژ ، مثل : موزه‌ی زندان (Prison Museum) و کلیسای جامع پیتر و پائول (Peter & Paul Cathedral) برای بازدید وجود دارد . برای دیدن دژ و دسترسی به بیشتر جاذبه‌های این مکان ، بلیط تهیه کنید.

کاخ کاترین -  The Catherine Palaceکاخ کاترین –  The Catherine Palace

کاخ کاترین که به نام «کاخ تابستانی Tsarskoe Selo» نیز شناخته شده ، مجموعه‌ی جذابی از پارکها ، مهمانخانه‌ها و قصر آبی طلایی است. بازدیدکنندگان اغلب در مورد سبک زندگی‌ای که خاندان سلطنتی روسیه داشتند ، متحیر میشوند. هر وجب از کاخ کاترین نماد تجمل است. فصل توریستی ممکن است بهترین زمان برای دیدن این کاخ نباشد ، اما حتی اگر مجبورید در این بازه به روسیه بیایید ، کاخ کاترین محشرترین جای دیدنی است که نباید ان را از لیست مکان های دیدنی سنت‌‌‌ پطرزبورگ خود حذف کنید.

کاخ Peterhofکاخ Peterhof

یک مجموعه‌ی سلطنتی دیگر است که هم زیبا و هم جالب است. برای بازدید این مکان باید مبلغ ورودی را پرداخت کتید. زمانی به کاخ بروید که فواره‌ها کار می‌کنند (در طول روز در تابستان-این فواره‌ها در زمستان و شبهای تمام سال خاموش هستند). برای راه پیدا کردن به داخل قصر ، شاید لازم باشد بلیط‌های بیشتری بخرید. شاید احساس کنید که بازدید از Peterhof  ، اگر بخواهید هر کدام از قسمتهایش را ببینید گران در می‌آید ، اما دیدن زمین بازی تزارهای روس ارزشش را دارد.

 

جزیره‌ی Kizhiجزیره‌ی Kizhi

مورد بعدی در لیست مکان های دیدنی سنت‌‌‌ پطرزبورگ یک جزیره است. جزیره‌ی Kizhi یک موزه‌ی فضای باز معماری با چوب از منطقه‌ی Karelia در روسیه است‌. این سازه‌های تاثیرگذار سراسر از چوب ساخته شده‌اند و هیچ میخی در آن به کار نرفته ، این چوب‌ها با بند و گودی‌هایی که در آن تراشیده می‌شود ، به هم وصل می‌شوند. خوش‌منظره‌ترین محل جزیره‌ی Kizhi ، سازه‌ی Church of Transfiguration (کلیسای تجلی و تبدیل هیأت عیسی) است که در قرن هفدهم ، با ۲۲ گنبد تو در تو در سبک روسی ، ساخته شده است.

 موزه‌ی روسی  - The Russian Museum

موزه‌ی روسی  – The Russian Museum

سنت‌‌‌ پطرزبورگ توسط پیتر کبیر (Peter the Great) تاسیس شده تا پنجره‌ای به سوی غرب باشد. به همین خاطر شاید برایتان عجیب به نظر برسد که موزه‌ی روسی این شهر یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنر روسیه ، در دنیا را دارد. در اینجا آثار هنری در گذر زمان را نشان می‌دهد ، از برجسته‌ترین آثار سبک بیزانس گرفته تا سبک سوسیالیست و رئالیسم دوره‌ی Stalin.

 کلیسایOur Savior on the Spilt Blood

کلیسایOur Savior on the Spilt Blood

در میان مکان های دیدنی سنت‌‌‌ پطرزبورگ ،  کلیسای Our Savior on the Spilt Blood را حتماً باید ببینید. شاید نمای خارجی درخشان آن شما را راضی کند ، اما داخل آن مطمئناً شما را حیرت زده می‌کند. داخل این کلیسا پوشیده از موزائیک‌هایی است  که نقاشی‌های هنرمندان مشهور روسیه را در مقیاس کوچکتر تقلید کرده اند.شاید به نظرتان ورودی نسبتاً زیادی تعیین شده  باشد (بالای ۸ دلار) ، اما وقتی وارد شدید ، ازینکه به این جاذبه سری زدید خشنود می‌شوید.

 مجسمه‌ی برنزی مرد اسب سوار -  The Bronze Horseman Statue

مجسمه‌ی برنزی مرد اسب سوار –  The Bronze Horseman Statue

این مجسمه بخشی از تمدن روسیه و نماد شهر سنت پطرزبورگ است. این مجسمه که توسط الکساندر پوشکین (Alexander Pushkin) معروف ساخته شده ، تندیس پیتر کبیر است که صاف و مقتدر برروی اسبش نشسته و تاثیر وی روی نگرش روسها از بزرگی است. این مجسمه روی سنگ آذرخش Thunder Stone قرار گرفته که از محل دوری به سختی به اینجا آورده و صیقل داده شده تا پایه‌ی این یاد بود باشد.

گشت با قایق - Boat tourگشت با قایق – Boat tour

گشت با قایق در این شهر به شما فرصت دیدن یک ساعته‌ی جاذبه‌ها را در حالیکه نشسته‌اید ، می‌دهد. دو مسیر وجود دارد-یکی راهی است که شما را به رود Nava می‌برد و دیگری از طریق کانالهای کوچکتر شما را به Fontanka می‌برد.