تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

چرا تحصیل در هلند

هلند ، مقصد بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در خارج از کشور می باشد. انتخاب این کشور می تواند به دلیل دارا بودن بیشتر از 160 مجموعه علمی معتبر باشد . از دیگر مزایای تحصیل در هلند می تواند به این موارد اشاره کرد.

  1. دارا بودن بیش از 140 دانشگاه مورد تایید وزارت علوم هستند همچنین در رنکینگ جهانی دارای رتبه های بسیار مطلوبی هستند
  2. در علوم فنی و مهندسی ، هلند یکی از مورد توجه ترین کشور ها برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است.
  3. با توجه به قرار داشتن مقر اتحادیه اروپا ، تحقیقات در امور سیاسی ، اقتصادی و … در هلند دارای فرصت بیشتری است و به همین علت مراکز علمی معتبر زیادی در این کشور وجود دارد
  4. دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی می توانند بورسیه تحصیلی اخذ نمایند همچنین کمک هزینه های زیادی با عنوان های متفاوت به دانشجو پرداخت می شود.
  5. با توجه به اینکه هلند کشوری صنعتی است و دارای شرکت هایی بزرگ همچون فیلیپس می باشد دانشجویان می توانند از این شرکت ها بورس تحصیلی دریافت نمایند.

 

آب و هوی هلند

تطبیق آب و هوایی یکی از معیار های انتخاب متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد. هلند دارای آب و هوای معتدل دریایی است. شما در هلند به ندرت دمای زیر صفر درجه را تجربه خواهید کرد و در صورتی هم که تجریه کنید این دما پایدار نیست. همچنین دمای بالای 30 درجه را نیز کمتر حس خواهید کرد.

تقریبا تمام هلند آب و هوایی همسان دارد. در هلند به دلیل وزش باد ، نبود کوه و ارتفاعات ، آب و هوا دائما متغیر است . شما می توانید در یک بازه زمانی کوتاه آب و هوای آفتابی ، ابری و بارانی را تجربه کنید .

 

برترین دانشگاه های هلند

University of Amsterdam 

Delft University of Technology

Leiden University 

Utrecht University

University of Groningen

 

کارشناسی در هلند

مقطع لیسانس در کشور هلند سه تا چهار سال طول خواهد کشید . برای تحصیل در این دوره کارشناسی دارا بودن دیپلم با حداقل معدل 12 ضرروری است. دانشگاه های هلند از شما مدرک آیلتس با نمره 6 را درخواست خواهند کرد.

دانشجو بنا به رشته انتخابی باید دوره خود را به یکی از دو زبان انگلیسی و یا هلندی بگذراند. شما در هلند اجازه کار نیمه وقت به مدت 20 ساعت در هفته را دارا می باشید و همچنین می توانید پس از پایان تحصیل ویزای کار نیز دریافت نمایید

کارشناسی ارشد در هلند

مدت زمان این دوره بین 1 تا 2 سال است و بیشتر رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شوند. شما می توانید با دارای بودن هر نوع مدرک کارشناسی شامل دانشگاه های دوتی ، آزاد ، غیر انتفاعی برای این مقطع اقدام نمایید . البته دارا بودن مدرک کارشناسی با معدل بالا و دانشگاه معتبر در پذیرش شما تاثیر گذار خواهد بود.

نمره 6 آیلتس همانند دوره کارشناسی نورد نیاز شما برای تحصیل در هلند است.

شرایط کار دانشجویی در این دوره نیز 10 ساعت در هفته می باشد کهمی تواند تامین کننده بخشی از هزینه های دانشجو باشد

 

حتما بخوانید : راهنمای تحصیل در خارج از کشور – تحصیل در آفریقای جنوبی

 

دکترا در هلند

مدت زمان ایم دوره طبث رشته شما و همچنین دانشگاه مورد تقاضا متفاوت بوده و بین 4 تا 5 سال می باشد. دانشجویان در این مقطع کارمند دانشگاه و یا موسسات تحقیقاتی این به شمار می روند. ر هلند

 

هزینه تحصیل در هلند

شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید در هر سال بین 4000 تا 15000 بورو هزینه کنید . البته با توجه به رشته شما این هزینه می تواند تا 30000یورو هم برسد.

اما در مورد دانشجویان دکتری شرایط متغیر است. همانطور که گفتیم دانمشجویان دوره دکتری در هلند جزو کارمندان موسسات به شمار می آیند و حقوق آنها در سال اول 1800 یورو است و در سال چهارم به 2400 یورو خواهد رسید. طبق قانون هلند تمامی افرادی که در حقوق ماهانه آنها بالاتر از 1100 یورو است می توانند برای خانواده خود نیز اقامت دریافت کنند.

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی شما در هلند بیشتر تابع سبک زندگی شما است. اما به طور میانگین یک دانشجو باید در ماه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰ یورو هزینه کند تا بتواند زندگی متوسطی را در هلند داشته باشد

یکی از عمده هزینه های زندگی در هلند هزینه اقامت است که تقریبا تا ۶۰۰ یورو از کل هزینه را در بر می گیرد. البته این مقدار با توجه به محل و شهر زندگی می تواند تا ۲۵۰ یورو نیز کاهش داشته باشد

از نظر خوراک نیز معمولا دانشگاه غذا را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار دانشجویان قرار می دهد ولی بهترین روش این است که دانشجویان خود دست به کار شده و برای خود غذا آماده نمایند تا اقتصادی ترین حالت ممکنه را انتخاب کرده باشند.