معرفی جورج تاون

معرفی شهر جورج تاون مالزی

جورج تاون (George Town) که به نام های پنانگ (Penang) یا پینانگ (Pinang) نیز مشهور است، یک بندرگاه اصلی در مالزی است که در قسمت شمال شرقی بخش جزیره پنانگ واقع شده است. بندرگاه آن از سواحل غرب مالزی پنینسولار (Peninsular) توسط یک کانال پنج کیلومتری (3 مایلی)، که حمل و نقل بین المللی در آن صورت می گیرد، از قسمت شمالی برای جلوگیری از عبور از مناطق کم عمق جنوبی، جدا شده است.

این شهر به عنوان فورت کرنوالس در سال 1786 توسط Captain Francis Light که عضو شرکت هند شرقی بریتانیا بود ، تاسیس شد و به عنوان یک بندر برای حمل و نقل بین هند و چین رونق گرفت و در یک بازه زمانی به عنوان مرکز سرمایه و تجارت، تبدیل شد.

فورت کورنوالیس، خیابان کلیسای جورج (1817) و اسپلاناد (Esplanade) یادآور استعمار شهر در گذشته می باشد. جورج تاون، به عنوان یک مرکز تجاری پرطرفدار برای چینی ها (عمدتا Hokkien و Cantonese) تبدیل شده و معامله گران هندی را به خود جذب کرده است. با اینکه در این شهر فرهنگ چینی و اروپایی غالب است با این حال اقلیت عظیمی از مالزیایی ها وجود دارند.

حتما بخوانید : راهنمای سفر به مالزی – سفر به پوتراجایا

در قسمت های جنوبی صنایع شامل ذوب آهن، برنج و روغن نارگیل و تولید محصولات چوبی مانند صابون و محصولات بامبو می باشند. اماکن صنعتی در بایان لپاس (Bayan Lepas)، سایت های مونتاژ الکترونیک هستند. بیشتر صادرات این سرزمین، که با کشتی های بزرگ اقیانوس پیما قابل حمل نیستند، از طریق بندر های کوچک باترورث (Butterworth) و پرای (Perai) برده شده و یا عبور داده می شوند. محموله اصلی شبه جزیره مالای پنینسولا (Malay Peninsula) که پیش از این از بندرهای ساحل شرقی کانالیزه می شدند، در حال حاضر از جورج تاون فرستاده می شوند. عمده این صادرات عبارتند از قلع، لاستیک و مغز نارگیل. دانشگاه علوم مالزی (که در سال 1969 تاسیس شده است) در حومه شهر در میندن باراکس (Minden Barracks) واقع شده است. در حومه شهر همچنین معبد زیبا شهر، معبد کک لوک سی (Kek Lok Si) که پادشاه گرانقدر میلیون ها بودا نیز نامیده می شود، واقع شده است، که مجموعه ای از هزاران مجسمه طلاکاری شده بودا می باشد. سنت های فرهنگی و معماری جورج تاون در سال 2008 هنگامی که یونسکو این شهر را به عنوان میراث جهانی یافت، به رسمیت شناخته شدند.