غذا در امارات

غذا در امارات

ثروت جدید امارات باعث شد که مردم امارات به یکی از مهم ترین عادت هایشان یعنی خوردن غذای خوب بیش از پیش اهمیت دهند . در واقع ، یکی از لذت ها غذا در امارات است ؛ غذاهای رایج در امارات غذاهای معطر و سنتی خاورمیانه است ، اما غذاهای مختلف غربی و دیگر نقاط جهان نیز در این کشور طبخ می شود.
یک وعده غذای سنتی معمولا با پیش غذاهایی مثل دلمه برگ مو ، تبوله ( مخلوط گندم له شده ، جعفری و نعناع خرد شده ) و حمص ( خمیری از نخود ، سیر و کنجد که روی نان عربی مالیده می شود ) آغاز می شود . غذای اصلی معمولا مرغ ، ماهی یا بره است که با ادویه زیاد طبخ ، و همراه با برنج سرو می شود . غذاهای دریایی مثل گوشت خرچنگ ، میگو ، خرچنگ قرمز ، ماهی هایی مثل حلوا ، تون ، شاه ماهی و سرخو از غذاهای رایج آن ها محسوب می شود . مواد غذایی دیگری مثل پنیر فتا ، تخم مرغ ، سالاد ، زیتون ، عسل ، میوه ، مغز بادام و خرما نیز جزئی از وعده غذایی هستند . بعد از غذا از دسرهای شیرینی مثل لقیمات و خانفروش ( شبیه به پیراشکی که با عسل و شیره خرما پر شده باشد ) همراه با چای یا قهوه – که با هل معطرشده است – صرف می شود .

 

حتما بخوانید : سبک زندگی و فرهنگ شهری امارات – جامعه شهری امارات

علاوه بر این ، در رستوران ها و مغازه ها نیز برای گردشگران و جمعیت فراوان کارگران خارجی غذاهای خارجی مختلفی طبخ می شود . تقریبا همه نوع غذایی – از ایتالیایی گرفته تا فرانسوی ، مکزیکی ، پلینزی ، ژاپنی ، چینی ، بانکوکی ، کره ای ، هندی ، پاکستانی و ایرانی در این کشور یافت می شود . این غذاها ، هم در تعدادی از بهترین رستوران های خاورمیانه در امارات و هم در قهوه خانه های سنتی – محلی سرو می شوند . امارات همچنین شعبه هایی از فست فودهای بین المللی (McDonald , Dunkin’ Donuts , Pizza Hut , KFC ) و رستوران های آمریکایی ( TGI , Friday ) دارد . اغلب ، خارجی ها به این رستوران ها سر می زنند ، اما اماراتی ها نیز گاهی اوقات به این رستوران ها می روند .