جامعه شهری امارات

جامعه شهری امارات

زندگی امارات متحد امروزی

زندگی مردم در جامعه شهری امارات به رقم ارزشی که برای دین و سنت خود قائلند ، بعد از کشف نفت به طور شگفت انگیزی تغییر کرده است . توسعه سریع صنعت نفت برای مردمی که روزی در خانه های ساده و مستقل روستایی زندگی می کردند ، الگویی از زندگی شهری ایجاد کرد که پر از تکنولوژی های جدید بود و در معرض تاثیرات فرهنگی بیگانه قرار داشت . نفت فقر را از امارات زدود و برای مردان و زنان اماراتی منفعت های از قبیل آموزش و بهداشت رایگان به همراه اورد . بنابراین زندگی برای مردم امارات فوق العاده است ، زندگی که در آن می توانند همه نیازهای اساسی خود را تامین کنند و تفریح فراوان داشته باشند .

جامعه شهری امارات

سبک زندگی نسل قبل مردم امارات ، سبکی روستایی بود ؛ بیشتر آن ها بیابان نشین بودند یا در کنار ساحل ماهیگیری می کردند یا در دهکده های کوچک ، مرغزارها و کوهستان ها به کشاورزی مشغول بودند . هیچ راه ارتباطی بین این روستاها وجود نداشت ؛ در نتیجه ، مردم با جهان خارج ارتباطی نداشتند . حمل و نقل به شتر و اسب محدود می شد .

 

حتما بخوانید : سبک زندگی و فرهنگ امارات – اهمیت اسلام در امارات

 

کشف نفت و ثروتی که از آن حاصل شد همه چیز را تغییر داد و با خود دام های زندگی مدرن را به همراه آورد . پک می گوید :

(( تقریبا یک شبه ، زندگی سنتی روستایی یا دریایی بیشتر مردم امارات جای خود را به سبکی از زندگی داد که پراست از گیاهان مصنوعی مقاوم ، خیابان های عریض ، هتل های مجلل و برج های ویمپیس ، سون- ایلون و برگر کینگ که جایگزین خانه های پراکنده و کوچک نسل پیش شده است .))

درحال حاظر بیشتر اماراتی ها در مناطق شهری زندگی می کنند و همه نوع امکانات رفاهی را در اختیار دارند . خانه های ساده روستایی جای خود را به خانه های ویلایی و ساختمان های آپارتمانی بلند داده است . ماشین های گران قیمت در آزاد راه ها و جاده های تازه ساز به سرعت حرکت می کنند و حتی به دورترین نقاط کشور می روند . فرودگاه های جدید ، پرواز به تمام نقاط دنیا را ممکن ساخته است . تلفن ، تلویزیون و کامپیوتر هم باعث برقراری ارتباط با مردم کشورها و فرهنگ های دیگر شده است .