امارات متحده عربی کوچک و ثروتمند

امارات متحده عربی – کوچک و ثروتمند

امارات متحده عربی کشوری کوچک است که در جنوب خلیج فارس در همسایگی عربستان سعودی واقع شده است. امارات کشوی جوان است که در سال 1971 شکل گرفت. امارات متحده عربی با وجود کوچکی و جوانی اش ، یکی از مهمترین صادر کنندگان نفت در منطقه است. این کشور همچنین یکی از قوی ترین حامیان آمریکا در جهان عرب است.

سطح رفاه – حتی در منطقه ای که نفت باعث ثروتمند شدن بسیاری از کشور ها شده است – در امارات قابل توجه است ، حتی قابل توجه تر از کشور هایی که صنعت نفت آنها چند دهه قبل توسعه یافته است. در حال حاضر ، امارات یکی از ثروتمند ترین کشور های دنیا و بعد از قطر ، ثروتمند ترین کشور در بین کشور های تولید کننده نفت در خاورمیانه است. درآمد سرانه در امارات ( کل درآمد کشور تقسیم بر جمعیت ) ، مثل کشور های توسعه یافته آمریکا ، بریتانیای کبیر و آلمان ، نزدیک به 20 هزار دلار در سال است.

امارات بر خلاف بسیاری پیش داوری ها و نزاع ها بین هفت امیر نشین تشکیل دهنده اش ، وحدتش را با نوعی نظام دولتی فدرال حفظ کرده است و بر خلاف دیگر کشور های خاورمیانه ، آشوب های اجتماعی مهم ، ارعاب گری های سیاسی و جنایت های شدید را تجربه نکرده است. بسیاری از افراد این ثبات را به مهارت رهبری رئیس امارات ، شیخ زائد بن سلطان آل نهیان ، نسبت داده اند.

از نظر محققان ، این که امارات تغییرات مهیجی را که در نتیجه ثروت ناگهانی پدید آمده ، پذیرفته است – بدون اینکه هویت عربی اش را از دست دهد – شگفت انگیز است. هرچند مجموعه ای خانه های مستقل به سرعت جای خود را به آپارتمان های مجهز به سیستم تهویه داده اند و ماشین های راحت حای شتر را گرفته اند ، ساکنان امارات باز هم بسیاری از سنت ها و مذهب خود را حفظ کرده اند. بیشتر اماراتی ها ، در اقامه نماز و پیروی از احکام اسلام ، پارسا هستند ، عفت را در پوشش رعایت می کنند و مهمتر از همه ، به خانواده – که یکی از محکمترین ارزش های اعراب است – پایبندند.

 

حتما بخوانید : معرفی شهر ها و کشور ها – ترکیه چهار راه فرهنگ

 

یکی دیگر از مولفه های موقعیت امارات این است که همه اینها را بدون محدود کردن روابط کشورش با جهان خارج تجربه کرده است ؛ به جای آن خود در مقابل سایر فرهنگ ها و مذاهب مقاومت کرده و کارگران و تاجرانی از سراسر دنیا استخدام کرده است تا به پیشرفت اقتصادی اش کمک کند. به همین دلیل ، امارات به عنوان یکی از بین المللی ترین کشور ها و مقصد گردشگری و تجارت مطلوب در دنیا شهرت یافته است. شرکت های جند ملیتی ، مانند مایکروسافت و فداکس ، مراکز منطقه ای در این کشور دارند. علاوه بر این ، امارات مامن هتل ها و پاتق های درجه یک و همچنین مانند بهشتی برای خریداران است ، چون طلا و دیگر لوازم تجملی به سهولت در آنجا یافت می شود.

امارات از این نظر بی مانند است که در هایش را به صورت آمریکا و دیگر کشور های غربی مانند بریتانیا و فرانسه گشوده است و همچنین رابطه دوستانه اش را با کشور های همسایه اش – که با غرب مناسبات خوبی ندارند – حفظ کرده است. به همین دلیل ، امارات بین سایر کشور های جنوب خلیج فارس پیش قدم شده است و کمک می کند تا سازمانی چند ملینتی ایجاد شود که در خدمت رسیدن به توسعه اقتصادی و دفاعی باشد.

بررسی وحدت قبیله ای نشان داده است که امارات ، با در نظر گرفتن معیار های مختلف ، به موفقیتی بسیار بزرگ دست یافته است. به رغم شکست ها و کشمکش هایی که در امارات وجود داشته است ، عمر کوتاه امارات سرمشق درخشانی برای دیگران در رهبری و همکاری از بسیاری جهات بوده است. بنابراین چون امارات ، در گذشته ، سرمشق بوده است ، انتظار می رود آینده روشنی هم پیش رو داشته باشد