احزاب سیاسی استرالیا

احزاب سیاسی استرالیا

احزاب سیاسی استرالیا به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام به نوعی در این کشور دخالت دارند. لیستی از احزاب سیاسی استرالیا به همراه خلاصه ای از معرفی آنها را می توانید بخوانید

حزب کارگر ( Australian Labor Party )

در سال 1891 پایه گذاری شد و رهبر پیشین این حزب کوین راد ( Kevin Rudd ) بود ، که سیاست های سوسیالیست دموکرات داشته و خواهان اختصاص دادن صنایع و منافع برای بهبود اجتماع و رفاه مردم بوده و اعلام کرده بود که هر گونه بهره کشی و روال های ضد اجتماعی را از میان بر می دارد . رهبر کنونی این حزب بیل شورتن ( Bill Shorten ) است .

حزب لیبرال ( Liberal Party of Australia )

در سال 1944 پایه گذاری شده و طرفدار اقتصاد آزاد و خصوصی سازی ، عدالت اجتماعی ، آزادی و ابتکار فردی ، توسعه ملی ، رفاه و امنیت اجتماعی است . رهبر این حزب در حال حاضر مالکوم تورنبال ( Malcolm Turnball ) است .

حزب ملی ( National Party of Australia )

در سال 1920 پایه گذاری شده و دیدگاه آن ها مبتنی بر محافظه کاری روستایی و عدالت در زمین داری است . رهبر پیشین این حزب ، وارن تراس ( Warren Truss ) بوده و رهبر فعلی آن بارنابی جویس ( Barnaby Joyce ) است .

 

حتما بخوانید : سیاست و اقتصاد استرالیا – اقتصاد استرالیا

 

حزب سبز ( Australian Greens )

در سال 1992 بنیان نهاده شد و دیدگاه آن ها مبتنی بر ترقی خواهی اجتماعی ، عدالت اجتماعی ، ثبات و پایداری ، دموکراسی مردمی و صلح و عدم خشونت است . رهبر پیشین این حزب باب براون ( Bob Brown ) بوده و رهبر فعلی آن ریچارد دی ناتاله ( Richard Di Natale )  است .

حزب محافظه کار اجتماعی اول خانواده ( Family First )

در سال 2002 پایه گذاری شده و رهبر پیشین این حزب استیو فیلدینگ ( Steve Fielding ) بوده و رهبر فعلی آن باب دی ( Bob Day ) است . دیدگاه این حزب ، مبتنی بر محافظه کاری اجتماعی و ارزش های خانواده است .