معرفی شهر پوکت تایلند

معرفی شهر پوکت تایلند

پوکت شهر و جزیره ای در جنوب تایلند است. این جزیره در دریای آندام، در سواحل غربی شبه جزیره تایلند قرار دارد. شهر پوکت، واقع در بخش جنوب شرقی این جزیره، یک بندر و مرکز تجاری مهمی می باشد. صادرات این بندر قلع، لاستیک، زغال چوب، چوب و محصولات ماهی به کشورهای مالزی، سنگاپور و شمال میانمار (برمه) هستند. برنج و محصولات تولیدی از طریق این بندر وارد می شوند. فرودگاه این شهر، پروازهای منظم به بانکوک، شهرهای جنوب تایلند و جورج تاون و همچنین مالزی دارد.

معرفی شهر پوکت تایلندسطح زمین جزیره هم سطح زمین است اما با تپه هایی جدا از هم که به ارتفاع 1700 فوت (520 متر) نیز می رسند، نقطه نقطه شده است. این جزیره از زمان های اولیه بخشی از کشورهای مختلف تای بوده و حدود قرن شانزدهم به عنوان قلمرو پادشاهی آیوتهایا (Ayutthaya) بوده است. پس از قرن هجدهم تعداد زیادی از چینی ها وارد این سرزمین شدند و بیش از نیمی از جمعیت این شهر در حال حاضر چینی هستند. این جزیره توسط مالزیایی ها یوجونگ سالانگ (Ujong Salang) کیپ سالانگ (Cape Salang) نامیده شده بود، همچنین نام های دیگری مانند، تونگکا (Tongka)، جونک سیلون (Junk Ceylon) و جونسالام (Jonsalam) را نیز داشته است.

حتما بخوانید : تایلند – ملتی منحصر به فرد و مدرن

پوکت به علت معادن قلع خود مورد توجه قرار گرفته است. سنگ معدنی فلزی، که یکی از سنگ های نیمه قیمتی است و در دریای کم عمق یافت می شود، توسط بیل و پمپ های قایق های رودخانه ای و اقیانوسی استخراج می گردد. جزیره نیز به یک اقامتگاه ساحلی مهم تبدیل شده است. از یک تنگه باریک توسط یک پل می توان از قسمت اصلی این جزیره به شمال آن رسید. یک جاده ارتباط مستقیمی با شهرک های اصلی تالانگ، پوکت و بان راوای را دارد.

معرفی شهر پوکت تایلنددر دسامبر سال 2004، این جزیره توسط سونامی بزرگی که بر اثر زمین لرزه اقیانوس هند که در نزدیکی اندونزی رخ داد، بسیار آسیب دید. چند هزار نفر که بسیاری از آنها گردشگران خارجی بوده اند، کشته شدند. منطقه جزیره 210 مایل مربع (543 مایل مربع) می باشد.