ماهیگیری در تایلند

ماهیگیری در تایلند

رودهای تایلند علاوه بر این که برای تولید برنج کشور اهمیت زیادی دارند ، منبع غنی هم به حساب می آیند. در این رودها 75 توع مختلف ماهی کپور وجود دارد که بخش عمده ای از رژیم غذایی تایلندی ها را تشکیل می دهد. مقدار صید سالیانه ماهی کپور حدود 8850 تن است. معمولا صیادان سدهایی از جنس نی با سوراخ های موچکی برای عبور ماهی ها روی رودها می بندند ، سپس نزدیک این سوراخ ها تور پهن می کنند تا ماهی ها را به دام بیندازند.

خلیج تایلند که از رود چائو پرایا و دیگر جریان های ساحلی رسوبات غنی دریافت می کند ، از منابع مهم غذایی به شمار می آیند. رسوباتی که به وسیله منابع آب شیرین وارد خلیج می شوند محیط مناسبی برای رشد پلانگتون ها هستند. پلانگتون ها منبع غذایی مهمی برای انواع گوناگونی از ماهی های آب شور و دیگر آبزیان که از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارند ، از جمله میگو ، شاه ماهی و ماهی ماکرل به شمار می آیند. همچنین این رسوبات جنگل های درخت کرنا را ، که از نظر اقتصادی اهمیت دارند ، تغذیه می کنند. این جنگل ها خود در پرورش ماهی نقش بسزایی دارند زیرا درختان کرنا در تالاب ها رشد می کنند و شبکه ریشه های گره دارشان ، ریستگاه های مناسبی برای زاد و ولد ماهی به وجود می آورد

 

حتما بخوانید : سبک زندگی و فرهنگ تایلند – مواد معدنی در تایلند

 

تایلند یکی از صادر کنندگان بزرگ میگو کنسرو شده است. ماهی های بزرگتر مانند کوسه نیز گهگاه صد می شوند که بسیار سودآورند. باله های کوسه ، به خصوص در بازار چین ، فروش زیادی دارند . در سال 1998 کل صادرات غذاهای دریایی تایلند به بیش از 80.8 میلیون تن رسید.