اسلام در امارات

اهمیت اسلام در امارات

علاوه بر وفاداری به قبیله ، یکی دیگر از از محکم ترین سنت ها و اعتقادات مردم امارات احترام به دین اسلام و آموزه های اخلاقی آن است . درحال حاضر ، اکثر جمعیت امارات مسلمانند ( حدود 96 درصد ) و فقط تعداد اندکی از آن ها مسیحی یا هندویند .

اسلام در نظر اکثر مردم امارات مهم ترین عنصر در زندگی روزمره است . به همین سبب در انجام وظایف دینی خود بسیار جدی و کوشا هستند . وقت نماز ، هر کاری را که در انجام آن هستند رها می کنند و به نماز می ایستند . عمدتا 2.5 درصد از درآمدشان را صرف امور خیریه می کنند و برنامه کاریشان را هماهنگ با دستورات اسلام تنظیم می کنند . علاوه بر این ، از دیگر دستورات اسلام از قبیل اجتناب از خوردن گوشت خوک و مصرف الکل ، پوشیده بودن و میانه روی برای پیشرفت امور زندگی نیز پیروی می کنند .

 

حتما بخوانید : سبک زندگی و فرهنگ امارات – تحصیل و بهداشت در امارات

 

در واقع در قانون اساسی امارات ، دین رسمی کشور معرفی شده است . همچنین احکام اسلامی – که شرع نامیده می شود – در تدوین احکام و قوانین ، نیروی راهنماست و قاضی شرع نیز در تصمیم گیری هایش از اصول اسلامی بهره می گیرد . بنابراین بیشتر رفتارهای غیر اخلاقی در این کشور غیر قانونی محسوب می شود و مستوجب مجازات بر اساس قانونند . اسلام نسبت به دین های دیگر ، مثل مسیحیت آزادمنش است . به همین دلیل ، قانون اساسی امارات به پیروان دیگر ادیان اجازه داده است که آزادانه خدای خود را پرستش کنند – در صورتی که این پرستش سیاست های دولت یا اصول اخلاقی پذیرفته شده در امارات را نقض نکند .

گرایش به تعبیر اصولگرای اسلام که از اوایل دهه 1980 در خاورمیانه رواج پیدا کرده ، در امارات نیز رفتار عموم مردم که اغلب رفتاری میانه رو است ، رایج شده است . برخلاف برخی کشورهای منطقه ، امارات رفتاری افراطی مثل بمب گذاری جنگ طلبان القاعده در عربستان سعودی را تجربه نکرده است . همانطورکه پک بیان میکند : (( به رغم پرهیزگاری ومیانه روی رفتاری اکثر جمعیت امارات… از افراط گرایی اجتناب شده و اعتدال در رفتار رعایت شده است .))